أنا نص بعيش 

والنص التاني فــ روحي مافيش 

وانا مش درويش 

وباصلي واصوم 

وبانام وبأقوم 

وبقابل ناس 

أشكال وألوان 

أنا حد ضعيف 

أصل أنا إنسان 

بافرح أوقات 

وساعات زعلان 

أنا لون بيبان 

وساعات بهتان  

انا ضمة نون 

انا خوف وجنون 

انا اكتر حد 

أمين بيخون 

انا ضيق وبراح 

احلام وجراح 

انا مركب راسية 

وموج سواح 

انا شوق خواف

و عيون بتشوف 

انا حلم جريء 

وساعات مكسوف

انا ليل مستور

ونهار مكشوف

 انا بحر كلام 

على بحر آلام 

أنا دمع سنين 

وفَرَح أيام 

أنا إمتى وليه 

وإزاي وبكام 

انا فيا حاجات 

لكن فُله 

انا لحن نايات 

على بيانولا 

انا باعرف

اشرب م القلة 

وساعات باشرب

م التلاجة 

انا فاهم 

يدّي على سذاجة 

أنا منكم 

وأشبه لخواجه 

انا قابل صوتك وباصدُه 

انا عاوز شئ بس بـ  اردّه 

انا جزر البحر قصاد مدّه 

انا شئ متصاحب على ضدُه 

انا حاسس دلوقتي براحة 

بصراحة باحس إن أنا تعبان 

أنا ميت ميحسش راحة 

انا عايش جداً أنا إنسان 

انا عندي زهايمر وبافكر

وتملي بالاقي الوقت ما فيش

انا عارف جداً وبقاوح 

انا باين جداً نص بعيش